Posted on: 14 kwietnia 2020 Posted by: Andrzej Mak Comments: 0
filmy na potrzeby reklamy

Na przestrzeni kilku ostatnich lat bardzo dobrze widać jak bardzo rośną na znaczeniu takie produkcje video jak filmy promocyjne czy też filmy korporacyjne. Trend ten utrzymuje się już od dłuższego czasu i raczej nic nie zapowiada, by miało się to zmienić w nadchodzących latach. Stale rosnący udział reklamy video powodowany jest kilkoma czynnikami. Jakimi? O tym w dalszej części artykułu.

filmy na potrzeby reklamy

Po pierwsze, powodem tym jest mocno rosnący zasięg tego rodzaju reklam. Jeszcze kilkanaście lat temu filmy promocyjne można było emitować wyłącznie w telewizji. Dzisiaj z kolei gros z tych filmów reklamowych trafia do odbiorców korzystających z internetu. Filmy promocyjne wyświetlane są na witrynach internetowych należących do firm będących właścicielami filmu czy ich wszelkich kontach społecznościowych. Jednak największy ruch z reklam generuje ich emisja na dużych portalach informacyjnych, jak chociaż znane wszystkim Onet, Interia czy WP, ale też na licznych portalach i forach branżowych czy w serwisie YouTube mającym miliony użytkowników każdego dnia.

Po drugie, dynamiczny rozwój technologiczny sprawia, że aktualne filmy promocyjne potrafią być widowiskowe, bardzo kreatywne i mówiąc wprost potrafią wywrzeć wrażenie na odbiorcy, który z ciekawości taką produkcję obejrzy do końca. Bardzo wysoka jakość nagrań czy dopracowanie filmu w najdrobniejszych szczegółach, to dziś nic nadzwyczajnego. To nie mniej i nie więcej, jak po prostu norma i standard obecnych produkcji reklamowych.

Po trzecie, koszt wyprodukowania naprawdę dobrego materiału reklamowego w postaci filmu nie jest dzisiaj szczególnie wysoki i za trochę powyżej pięciu tysięcy można stać się właścicielem naprawdę niezłego filmu promocyjnego. Pewnie, że jak zamarzy nam się udział w nim znanej osoby, to ten koszt szybko pójdzie w górę, ale nagranie niezłego filmu z nieznaną obsadą jest na dzień dzisiejszy w zasięgu niemal każdej firmy. Emisja takiego spotu reklamowego z kolei również nie musi nieść za sobą ogromnych nakładów finansowych i zależy od tego gdzie zdecydujemy się umieścić nasz film.

Dodam jeszcze, że nie tylko filmy promocyjne, ale i filmy korporacyjne są dziś na topie i zleca je wiele korporacji, które później emitują takie nagrania w celach reklamowych na targach, prezentacjach, imprezach korporacyjnych czy forach inwestycyjnych. Jedną z firm produkujących naprawdę świetne filmy korporacyjne w Krakowie jest studio Grandfox.